De astazi, doljenii pot solicita si depune on line documente la Consiliul Județean
Este printre primele instituții ale statului care simplifică procedurile birocratice, îmbunătățeste accesul la informații, propune o interfață prietenoasă, indiferent de dispozitivul folosit în accesarea site-ului CJ.
Lansarea noului website al Consiliului Județean și a portalului de servicii electronice simplifică dialogul dintre cetățean și instituție. Obținerea unor documente online și multe altel se află azi la doar un click distanță.
Proiectul „Simplificarea Procedurilor prin Eficientizare și Digitalizare la Consiliul Județean“, cu o valoare totală de 2,3 milioane de lei, este implementat cu finanțare europeană obținută în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă.
Prin intermediul platformei eportal.cjdolj.ro, cetățenii interesați pot solicita, obține sau depune următoarele documente:
certificate de urbanism
avize pentru certificate de urbanism
înștiințare privind începerea lucrărilor de construire/ desființare
înștiințare privind terminarea lucrărilor de construire/ desființare
cerere de eliberare a documentelor de urbanism din arhivă (duplicate)
prelungiri ale valabilității certificatelor de urbanism
prelungiri ale valabilității autorizațiilor de construire/ desființare
cerere de sistare a lucrărilor
avize de oportunitate
avize pe documentații de urbanism
certificat de edificare a construcției
acord prealabil pentru executarea de lucrări în zona drumurilor județene”, ne informează Consiliul Județean Dolj printr-un comunicat de presă.
„Acest demers reprezintă un început pentru tot ceea ce înseamnă digitizare, tehnici noi și apropierea de cetățean. Astăzi, avem un prim rezultat al acestui proiect, mai exact un nou portal, un nou site pentru
Consiliul Județean, dar și o platformă care face posibilă ca obținerea unor acte administrative de către solicitanți să se realizeze online, iar procedurile de depunere să fie la îndemâna oricui, conturându-se astfel și o apropiere între administrația județeană și cetățeni.
Este un efort care s-a derulat pe o perioadă de 28 de luni și care a presupus activități de digitalizare și arhivare electronică a peste 93.000 de dosare provenite de la toate direcțiile CJ, număr care va fi acum suplimentat cu alte 30.000 de dosare.
De asemenea, prin intermediul portalului web, doljenii au posibilitatea de a depune și obține online o serie de documente, de la certificate de urbanism la cereri pentru eliberarea de documente din arhivă, urmând ca, în viitorul apropiat, să poată fi emise și autorizații de construire. În acest mod, beneficiarii – fie că sunt rezidenți în județ, fie că sunt plecați în altă țară – pot să solicite aceste acte, iar Consiliul Județean poate să le emită fără ca persoanele respective să se mai deplaseze la sediu, cu celebrul dosar cu șină și plic cu timbru.
În plus, punem la dispoziția doljenilor un sistem de colectare a propunerilor și de votare a proiectelor pe care administrația le propune, dar și a inițiativelor venite din partea cetățenilor. În acest mod, vom avea o consultare online pentru fiecare demers major sau chiar pentru bugetul județului nostru.
Site-ul modernizat al Consiliului Județean a devenit de acum ușor de accesat de către persoanele cu dizabilități și este disponibil în 5 limbi de circulație internațională. Ne plasăm între primele instituții din țară, atât prin numărul de acte administrative pe care le vom emite în format electronic, cât și prin accesul direct pe care îl vor avea persoanele la informații. Așa cum spuneam, acesta este doar începutul, pentru că prin acest proces de digitalizare vor trece toate instituțiile din subordinea CJ“, a precizat președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile.