CALAFAT A DEVENIT ORASUL CARE TRAIESTE DIN PENSIILE BATRANILOR SI SALARIILE BUGETARILOR

CALAFAT A DEVENIT ORASUL CARE TRAIESTE DIN PENSIILE BATRANILOR SI SALARIILE BUGETARILOR

Schimbarea a inceput in urma cu 30 de ani . Calafatul genera la sfarsitul anilor '90 peste 50.000 de locuri de munca . Mult peste nivelul populatiei acestuia . Locuitorii a peste 30 de comune veneau la munca in Calafat ,  iar timp de doua decenii o parte dintre acestia au devenit calafeteni . In acel moment productia industriala reprezenta peste 97% din PIB-ul orasului conform statisticilor . Dezastrul de dupa revolutie a inchis incet dar ireversibil aceasta industrie dependenta in mare parte de relatiile economice ale fostului CAER .

Ceea ce toata lumea credea ca sunt avantaje pentru oras s-au dovedit a fi de fapt deficiente insurmontabile pentru economia calafeteana . Asezarea geografica in ciuda a ceea ce exprimau si inca mai glasuiesc tot felul de politicieni incompetenti este un mare dezavantaj . Calafatul este scos din zona lanturilor comerciale fiid aflat la marginea judetului . De asemenea ne situam intr-o pozitie care nu ne permite sa realizam inductrie axata pe subansambluri auto ? Asta pentru ca acesti producatori sunt in mare parte furnizori atat pentru Dacia cat si pentru Ford si de aceea au cautat sa se pozitioneze undeva in apropiere de cele doua fabrici , ceea ce nu este cazul nostru .

Comertul pe Dunare care a fost distrus de razboiul din Iugoslavia nu este o salutie de redresare pentru ca la Calafat nu este posibil sa fie construit un terminal de containere din cauza nivelului scazut al Dunarii .

Potentialul turistic exista doar in mintile imbatate de patriotism local . Singura zona de pe Dunare cu potential turisitc este clisura deoarece acolo Dunarea are o forma mult mai atractiva si este inconjurata de munti . In restul tarii nu s-a reusit nici o dezvoltare turistica majora pe Dunare pentru ca pur si simplu nu este atractiva . Faptul ca avem niste sezlonguri si niste baruri la Bascov unde vin niste flacai de pe la Cetate , Maglavit , Poiana Mare , etc sa se bata noaptea cu niste flacai de la Calafat nu inseamna ca avem turism . Nu putem avea nici turism ecumenic pentru ca pur si simplu singurul obiectiv ar fi manastirea de la Maglavit care nu are anvergura necesara atragerii de turisti , obiective istorice importante nu prea exista . Nu avem evenimente culturale importante . Tabara Flok desi extrem de importanta pentru promovare este totusi un eveniment de nisa . Mai avem Zilele Orasului si Festivalul Roadele Toamnei care insa sunt momentele cand multe miliarde din banii calafetenilor se scurg in buzunarele unor comercianti de duzina care ne impanzesc centrul . Gaze nu avem iar in conditiile actuale pana vor ajunge vor fi atat de scumpe incat nu vor crea un avantaj economic .

Nu reuseste nici un conducator local sa inteleaga ca singura noastra resursa este cea umana si patrimoniul comunitatii , atat cat a mai ramas . Daca vom continua sa concesionam zeci de hectare pentru 4 locuri de paznici vom fi condamnati la disparitie . Trebuie atrasi tinerii plecati la munca in Occident cu facilitati fiscale si terenuri gratis . Trebuie concesionate acele terenuri gratis pentru parcuri industriale pentru ca este un moment in care mari producatori cauta sa evadeze din marile orase din lipsa fortei de munca . Avem exemple clare in Dolj unde parcurile industriale au fost un mare succes . Dar pentru asta trebuie ca oamenii care conduc orasul sa cunoasca cu adevarat prioritatile care in mod sigur nu sunt constructia unui teren artificial sau a unei sali de sport , in conditiile in care sali si terenuri capabile sa sa asigure servicii pentru o populatie de trei ori mai mare ..