Cum arată locomotiva românească rezistentă la -50 de grade Celsius
Softronic Craiova a construit o locomotivă rezistentă la temperaturi foarte scăzute. A fost creată pentru grupul suedez Green Cargo și poate circula și la o temperatură de -50 de grade Celsius.
Potrivit Jurnal Feroviar, Transmontana 031, așa cum a fost denumită, este prima locomotivă „blindată” frontal și pe laterale cu tablă de 4 milimetri, „rezultatul fiind spectaculos, efectul de tablă vălurită dispărând complet”.
Partea electronică este protejată astfel împotriva umidității și a temperaturilor scăzute. „Sistemul de ventilatie a suferit modificări, partea superioară de admisie a aerului are altă configuraţie. La interior, totul este fabricat din oţel inoxidabil (inox), după specificaţiile Green Cargo, v3.0 fiind dedicată acestui operator”, mai precizează Jurnal Feroviar.
La primele două locomotive Transmontana se lucrează din luna octombrie. Contractul cu suedezii e în valoare de șase milioane de euro, iar locomotivele ar urma să fie livrate în vara acestui an.
Locomotiva are o putere de tracțiune de până la 3.000 de tone, iar în condiții extreme, pe căi ferate dificile, cu pante mari, gheață, zăpadă sau multe frunze, poate tracta trenuri de 2.000 – 2.500 de tone.
Softronic a fost înființată în 1999 și este singurul producător de locomotive și rame electrice din România. În 2016 a avut o cifră de afaceri de 54,9 milioane de lei și un profit de 1,28 de milioane de lei.
Cei de la Softronic produc și trenul electric Hyperion, care circulă în prezent pe ruta Craiova-București-Constanța.