Certificatul verde obligatoriu pentru angajatii de la stat

Certificatul verde obligatoriu pentru angajatii de la stat

Comisiile Senatului au aprobat marți seara introducerea certidicatului verde pentru angajații de la stat. Documentul va fi obligatoriu în toate instituțiile din România. Decizia finală aparține plenului Senatului.

Dispozițiile privind certificatul verde se aplică autorităților, instituțiilor publice și de interes public, de utilitate publică și celorlalte unități publice, centrale și locale, regiilor autonome, operatorilor economici care își desfășoară activitatea în clădiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan.

Printre domeniile incluse în proiect sunt educația, sănătatea, dar și Parlamentul. Prevederile nu se aplică autorităților și instituțiilor din cadrul autorității judecătorești.

Certificatul verde va fi obligatoriu pe perioada stării de alertă. Obligativitatea va intra în vigoare la 15 zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial.

În cazul obținerii certificatului verde prin testare, costul testului revine angajatului. Excepție vor face persoanele care au contraindicații medicale și nu se pot vaccina, testarea lor fiind plătită de angajator.

Pentru cei care refuză să arate certificatul verde se suspendă de drept contractul de muncă, fără plata drepturilor salariale, pentru o perioadă de 30 de zile. Dacă după cele 30 de zile, dacă angajatul nu prezintă certificatul verde, va fi dat afară.