Nu pupam nici gaze , nici autostrada la Calafat pe guvernarea liberala si iata de ce . Vom primi cel mult o sepcuta

0
2110

In campaniile electorale se mai minte . Se minte si in America si in Tanganica , si la Bucuresti si la Palilula insa minciunile guvernului liberal depasesc orice limita si nici macar nu au in substrat cateva argumente reale . Hai sa le luam pe rand .

Gaze in toata tara si la Calafat finantate prin proiecte europene . Cel mai important de spus este faptul ca deocamdata nu exista asa ceva . Liberalii spun ca vor discuta cu forurile europene pentru finantarea acestora . In acest moment nu exista nici macar in ghidul solicitantului , presupund ca liberalii ar convinge Comisia Europeana am putea depune proiecte abia peste vreo doi ani . Daca tinem cont de perioada necesara studiilor , selectiei proiectelor , birocratie etc , ar putea sa vedem primele implementari reale abia peste vreo 7 ani adica mult dupa termenul promis de acest guvern . In acest timp singura sursa de extindere a retelelor de gaze este bugetul regiilor nationale din domeniu . Din pacate insa dividentele acestor companii sunt aspirate de catre dl. Catu pentru a acoperi cheltuielile bugetare iar extinderea din resurse proprii nu mai este posibila .

Constructia autostradei Gdansk – Constanta este cu siguranta o aiureala electorala a la Trump . In primul rand guvernul american nu construieste autostrazi , cel mult le finanteaza . In al doilea rand ramane de vazut ce viziune va avea viitorul presedinte american . In cazul in care acesta va fi Biden , viziunea democrata a fost intotdeauna diametral opusa si deloc dispusa la asemenea antreprize in afara granitelor .

Nimeni nu are idee cat ar costa un asemenea proiect iar acesta ar trebui aprobat de viitorul parlament american . Cel putin vreo doi ani ar dura studiile de fezabilitate pentru acesta care de asemenea nu se stie de cine vor fi finantate .

Vor fi negocieri dure intre tari privind culoarele de acces si traseul acesteia . Vor fi de obtinut avize de mediu si multe alte sute de documente integrate care vor dura inca cel putin un an . Dupa aceea va fi licitatie pentru selectarea unui consortiu bancar care sa deruleze finantarea .

Au trecut deja patru ani si avem deja un alt parlament in United States si posibil un al treilea presedinte de la inceperea proiectului . Dupa ce ne lamurim daca mai vor si astia porneste licitatia . Vor fi procese pe criteriile de stabilire a constructorului iar cand se vor termina acestea vor incepe procesele privind desemnarea castigatorului . In acest timp vor apare diverse animale rare care trec pe sub , peste sau pe autostrada si asociatiile de protectie a animalelor vor incerca blocarea constructiei . Situri arheologice vor fi descoperita si vor trebui facute modificari . Au trecut deja vreo sapte ani .

Toata aceasta istorie nu isi are rostul pentru ca nu vom vedea niciodata un parlament intr-o America lovita de recesiune ca voteaza ca banii contribuabililor americani sa fie folositi pentru constructia unei autostrade in site tari de care 50% din electoratul yankeu nici nu a auzit . Probabil imediat dupa schimbarea administratiei Trump despre acest subiect nu se va mai auzi nimic . La final ne vom multumi doar cu o sepcuta .