Home / Local / Scoala Constantin Gerota din Calafat va avea si in acest an Afterschool

Scoala Constantin Gerota din Calafat va avea si in acest an Afterschool

Programul After School sau Școala după școală oferă elevilor posibilitatea de a face teme cu un cadru didactic specializat sau să deruleze diverse activități de dezvoltare personală după orele de curs. Pentru anul școlar următor, numai 11 unități de învățământ gimnazial din județul Dolj au făcut demersurile pentru implementarea acestui program, care de anul acesta trebuie să respecte și noi reguli de plată a cadrelor didactice, dacă banii sunt asigurați din alte venituri, cum ar fi donații, sponsorizări din diverse surse sau de la părinți.

Conform metodologiei care reglementează modalitatea de funcționare a programului Școala după școală, acesta se organizează la decizia consiliului de administrație al unității de învățământ și cu avizul Inspectoratului Școlar Județean Dolj, chiar dacă activitățile aferente se derulează în unitatea școlară sau într-o clădire privată. Este interzis ca spațiile private să aparțină cadrelor didactice sau nedidactice din școala care organizează programul. În Dolj, pentru anul școlar următor, doar 11 unități au făcut solicitare pentru Școala după școală. În Craiova, un astfel de program se va regăsi la Colegiul Național „Carol I“, Colegiul Național „Elena Cuza“, Colegiul Național Economic „Gheorghe Chițu“, Școala Gimnazială „Traian“, Colegiul Național „Ștefan Velovan“ și Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica“. În județ, programul Școala după școală va fi organizat la Școala Gimnazială Bucovăț, precum și la structurile Palilula și Sărbătoarea, la Școala Gimnazială „Constantin Gerota“ din Calafat, dar și la Școala Profesională „Constantin Argetoianu“ din Argetoaia cu structura Leordoasa.

„Sunt 11 unități școlare cu personalitate juridică și trei structuri care au astfel de program pentru anul școlar următor. Solicitări se mai pot face din partea unităților până pe 1 septembrie. În cadrul programului se fac activități cu sprijin specializat care implică supravegherea și îndrumarea temelor, recuperare pentru elevii cu probleme cognitive emoționale, activități de dezvoltare pentru elevii cu posibilități de dezvoltare. Timpul alocat sprijinului specializat pentru teme, activități de dezvoltare nu poate depăși o oră și jumătate pe zi pentru învățământul primar și două-trei ore pentru învățământul gimnazial. În rest, se poate organiza atelier de practică pe diverse domenii“, a declarat inspectorul școlar Ani Drăghici.
În activitățile derulate de acest program, profesorii care se implică au alt sistem de plată. Metodologia de organizare a programului prevede ca posibilități de retribuire bugetul autorităților locale, programele finanțate din fonduri europene sau naționale, activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări dedicate, suportul financiar al părinților sau al organizațiilor nonguvernamentale.

Sumele provenite din venituri extrabugetare trebuie însă înregistrate în contabilitatea unității școlare, după cum recomandă re­pre­zentanții Curții de Conturi. În caz contrar, cadrele didactice trebuie să restituie sumele de bani primite pentru activitățile derulate. De asemenea, legislația în vigoare prevede că părintele care își înscrie copilul la programul Școală după școală trebuie să încheie un contract de parteneriat cu unitatea de învățământ, iar când decide să retragă elevul trebuie să informeze unitatea în scris. De asemenea, în cazul în care elevii lipsesc de la acest program, profesorii sunt obligați să anunțe familia.

download

Despre slasher

Check Also

Lucian Ciobanu a reusit sa uneasca copii si tineriii din Calafat

Inca din campania electorala , Lucian Ciobanu , actualul primarar anunta ca prioritati invatamantul si …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 
Or wait 10 seconds