Home / Actualitate / PSD a mintit din nou . Autostrada Olteniei nu se mai face

PSD a mintit din nou . Autostrada Olteniei nu se mai face

La începutul lunii iunie, parlamentarii de Dolj şi reprezentanţii mediului de afaceri din Oltenia au căzut de acord să trimită la Bruxelles, în atenţia doamnei comisar pentru Politică Regională, Corina Creţu, o scrisoare prin care se solicita argumentat necesitatea introducerii în Master Planul General de Transporturi al României o autostradă care să lege Oltenia de Europa, asta mai ales în contextul legării Bulgariei de Occident prin autostrada Sofia-Belgrad. Pe 16 iunie 2015, Consiliul pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia trimite la Bruxelles un document prin care semnalează acelaşi aspect şi anume că, în lipsa unei astfel de autostrăzi, Oltenia rămâne una din cele mai sărace regiuni din România. Când toată lumea era convinsă că lucrurile se pot îndrepta, comisarul european Corina Creţu le trimite celor nouă semnatari ai scrisorii un răspuns interesant şi anume că Oltenia se leagă de Europa prin Sibiu-Piteşti, fără să vorbească despre Craiova-Piteşti sau să analizeze cum mai stă treaba cu proiectul Sibiu-Piteşti. Posibil ca pe la Bruxelles să nu se prea cunoască planurile „băieţilor deştepţi” de la CNADNR….
Dar cum se fac în România autostrăzi ?! De ce la alţii se poate şi la noi, nu prea… Acolo unde ar putea să se facă gratis pe fonduri europene, ele nu se fac, iar acolo unde se fac în sistem public-privat, devin nebancabile şi se transformă în centuri ocolitoare, vezi celebra autostradă Comarnic-Braşov. Visul oricărui român este să aibă o autostradă şi condiţii în spitalul public. Nici una, nici alta nu par că se pot realiza şi asta pentru că ambele domenii, Transporturi şi Sănătatea sunt „virusate”, „cangrenizate”. Banii se sifonează, iar proiectele rămân doar pe coala de hârtie. Românul rămâne cu impozitele plătite, eventual cu acciza mărită la combustibil, cu bani daţi pe rovignetă şi nu în ultimul rând cu buza umflată…
„Oltenia va rămâne izolată pentru o perioadă nedeterminată de timp…”

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu, membru al Comisiei de Transporturi în cadrul Parlamentului European a solicitat mai multe întrevederi cu ministrul Transporturilor, cu reprezentanţii AECOM; JASPERS şi nu în ultimul rând, cu Comisarul pentru Politică Regională, Corina Creţu. Toţi pe rând, i-au dat dreptate. Dar să reluăm ce scriau parlamentarii de Dolj, pe 7 iunie, Comisarului Corina Creţu, într-o scrisoare…. „Din păcate, în ultimul proiect al Master Planului General de Transporturi al României nu este prevăzută nici o autostradă care să facă legătura între Oltenia şi Europa de Vest până în 2030. Dacă Master Planul va fi aprobat în această variantă, ocolind zona de Sud-Vest a României, Oltenia va rămâne izolată pentru o perioadă nedeterminată de timp, ceea ce va garanta un singur lucru: sărăcirea în continuare a acestei regiuni. După această perioadă de izolare, care se va întinde cel mai probabil pe zeci de ani, nu se mai poate recupera nimic din punct de vedere al dezvoltării economice. Atâta timp cât regiunea Sud-Vest Oltenia nu va avea o autostradă care să facă legătura directă cu Europa, nu ne vom putea gândi sub nici o formă la dezvoltare economică consistentă şi susţinută pentru această zonă, aşa cum se aşteaptă prin implementarea politicilor de coeziune şi transport elaborate la nivelul Uniunii Europene. Este o decizie cu atât mai curioasă cu cât propunerea MPGT din Bulgaria cuprinde autostrada Sofia – Vidin. Armonizarea PGT de transport şi completarea cu prioritate a coridoarelor din reţeaua centrală sunt cerinţe ale regulamentului TEN – T şi considerăm că trebuie să constituie criterii principale de aprobare a finanţărilor din fonduri europene pentru perioada 2014-2020. Beneficiile economice ale construcţiei acestei autostrăzi, care ar lega regiunea de Sud a Uniunii Europene de regiunea de Vest, cu tranzitul prin România, sunt evidente şi ar implica, pe lângă stimularea interesului investitorilor pentru această zonă, inclusiv o creştere a turismului, a locurilor de muncă şi o majorare substanţială a exporturilor, apropiind astfel această zonă de media europeană, aşa cum prevăd politicile elaborate în această direcţie de către Uniunea Europeană, incluzându-se aici politicile de coeziune şi de transport. Din aceste motive, precizate succint mai sus, considerăm că lista de priorităţi pentru transportul rutier, privind construcţia de autostrăzi pentru 2014-2020 finanţate din fonduri europene, trebuie să cuprindă pe primele locuri legăturile Piteşti – Sibiu, Craiova – Lugoj şi Iaşi – Târgu Mureş, pentru a garanta dezvoltarea echilibrată a tuturor zonelor României, în conformitate cu politicile europene elaborate în această direcţie.“

drum-1

Despre slasher

Check Also

Primarul Ciobanu aduce lamuriri privind un subiect de interes public

Referitor la discutiile aparute in spatiul public privind un imprumut realizat de catre Primaria si …

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *