Home / PUBLICITATE / Clienţii CEZ Oltenia acuză societatea de practici abuzive

Clienţii CEZ Oltenia acuză societatea de practici abuzive

Monopolul CEZ în domeniul furnizării energiei electrice creează, din nou, situaţii conflictuale la Vâlcea.Titularul unui contract acuză furnizorul de energie că s-a purtat abuziv procedând la debranşarea sa şi că de câţiva ani sesizează că n-are decât un contract pentru două adrese diferite. De asemenea, CEZ mai este acuzat că, din neatenţie, a debranşat în baza unor facturi plătite. Acuzaţiile “curg” şi în ce priveşte contoarele furnizorului. La toate acestea, CEZ se apără, explicând, cam criptat, că toate acţiunile sale sunt legale.
Gheorghe N. Deaconeasa (nu este aceeaşi persoană cu Gheorghe Deaconeasa, fostul şef al Ocolului Silvic Voineasa) are un singur contract cu CEZ Oltenia, deşi este proprietar la două adrese: o casă în Călimăneşti şi o alta, care a fost pensiune, ulterior desfiinţându-se această utilitate, la Voineasa. În repetate rânduri, Deaconeasa a încercat să-i “înduplece” pe cei de la CEZ să-i facă două contracte, pentru a şti exact cât şi pentru ce mai are de plătit. “Mie îmi veneau facturi şi acasă, la Călimăneşti, dar şila Voineasa.Acasăplăteam lunar, fără discuţie.La Voineasaau fost facturi pe care nu le-am plătit lunar, dar urma să plătesc luna viitoare. Însă niciodată nu aveam de unde să ştiu cât am de plătit exact. Fiindcă se întâmpla ca din banii pe care îi dădeam pentru factura de la Călimăneşti, să plătesc facturi dela Voineasa.Or, asta nu mi se părea normal. Am făcut repetate sesizări în sensul acesta”, a spus Gheorghe N. Deaconeasa. Despre această situaţie, CEZ, prin departamentul de relaţii cu publicul, susţine: “În momentul de faţă, pentru cele două locuri de consum sunt contracte separate, se emit două facturi distincte, însă codul de client este acelaşi. Pentru a evita migrarea plăţilor, prin excepţie, se pot separa cele două conturi de client pe două coduri de client diferite la solicitarea clientului”. În momentul de faţă, dar până acum?!

Contorul mutat pe la vecini
Tot Gheorghe N. Deaconeasa susţine că de ceva timp plătea foarte mult şi că nu i se părea normal să aibă contorul pentru imobilul din Voineasa la un vecin în curte. “Eu nu puteam să ştiu exact cât am, că nici nu aveam contor în curte. L-am avut până să preia CEZ, apoi l-au mutat pe stâlpul din curtea unui vecin. Imobilul dela Voineasaa funcţionat, o perioadă, ca pensiune. Plăteam 4 milioane (lei vechi n.r.) lunar. Acum nu mai este pensiune şi plătim şi 11 milioane lunar. Am făcut proba cu salariaţi ai CEZ, scoţând orice consumator de energie electrică din priză. Cu toate astea, contorul mi se învârtea”, a mai spus Deaconeasa. Vinerea trecută, o echipă a CEZ a debranşat fosta pensiune din Voineasa în baza a trei facturi neplătite, în cuantum de 5.200 de lei. Cu toate acestea, Deaconeasa susţine că este o eroare a CEZ, demonstrând cu documente bancare că a plătit facturile. În replică, CEZ susţine că a făcut tot ce era legal înainte de debranşare şi că aceasta a fost întemeiată. Totuşi, luni, 14 septembrie, imobilul a fost racordat la curent electric. Dar până atunci, cine plăteşte pagubele survenite în urma opririi frigiderelor sau lăzilor frigorifice?!

CEZ recunoaşte “saltul de index”
Cea mai importantă acuză făcută de Deaconeasa, dar şi de alţi clienţi ai CEZ care se plâng de facturi mari, este că un anumit tip de contoare (în special cele noi) îşi dublează kilowaţii înregistraţi după o pană de curent. În momentul defecţiunii se blochează, iar când aceasta este rezolvată, contorul “sare” cu o grămadă de kilowaţi în plus faţă de cât s-a consumat în realitate. Despre această situaţie, departamentul de relaţii cu publicul al CEZ susţine: “Menţionăm că din punct de vedere tehnic există defectul numit «salt» de index, însă în aceste cazuri, care nu au o legătură directă cu întreruperea accidentală a energiei electrice, indexul afişat în urma acestui defect este de ordinul zecilor, sutelor sau miilor mai mare decât indexul anterior, fiind înregistrat şi afişat de contor. Dacă se identifică o astfel de situaţie, recomandăm clienţilor să se adreseze operatorului de distribuţie pentru înlocuirea contorului”. indiscret.roth_art_4847

Facebook Comments

Despre slasher

Check Also

Ulei de lavanda produs la Calafat

Uleiul de lavanda poate fi utilizat atat pentru tenul sensibil, uscat si mai ales matur, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ten − four =

%d blogeri au apreciat: