Ce inseamnă de fapt promisiunile de campanie ale guvernului PNL pentru Calafat .. daca se vor concretiza vreodata

0
429

Vedem peste tot , pe la tot felul de politicieni liberali care nu au facut nimic pentru Dolj desi sunt parlamentarii acestui judet de mai multe mandate ca se lauda cu o investitie ce ar urma sa schimbe fata Calafatului . Lucrurile nu stau deloc asa si chiar in ipoteza destul de putin credibila ca acest proiect ar fi realizat nu ar ajuta cu mare lucru comunitatea calafeteana si iata de ce .

Inainte de a prezenta ceea ce nu spun politicienii remarcam ca este si un aspect pozitiv . Am observat ca Doru Mituletu , primarul in functie , nu se impauneaza excesiv cu acest proiect . Politician cu experianta acesta nu s-a dus dupa fenta stiind ca trambitarea unui asemenea proiect urmata de nerealizarea sa poate costa decisiv electoral intr-o perioada cand electoratul este satul de promisiuni .

Sa vedem ce este cu proiectul insa . Investiția, pentru care au fost aprobați indicatorii tehnico-economici, este gândită pentru o perioadă de 30 de luni, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare ..zic guvernantii . In primul rand , aprobarea indicatorilor se afla la ani lumina de aprobarea proiectului de catre organismele abilitate . Mai sunt studii , avize , documentatii si multe alte lucruri care pot sa dureze ani de zile . Nimeni nu poate prevede cat va dura pana la aprobarea cererii de finantare care nu este punctul final , urmand licitatii … posibile contestatii … repetam , in cazul in care proiectul este eligibil . Spunem asta pentru ca pana acum pe axele scose la consultari doar operatorii privati pot depune proiecte pentru modernizarea porturilor . Ce nu se spune niciunde este faptul ca o parte din terenul prevazut in acest proiect chiar apartine unui operator privat cu interese importante in comertul cu cereale .

Ce inseamna in sine acest proiect ? Practic legarea caii ferate de port . Adica ceea ce era facut pe vremea lui Ceausescu si fara o investitie uriasa poate fi reconditionata cu bani mai putini si timp mult mai scurt deoarece liniile ferate inca exista . Presupunand ca toate lucrurile acestea vor fi rezolvate cele 30 de luni de implementare vor incepe peste cativa ani buni . Toate bune si frumoase insa investitia se va dovedi inutila pentru ca zona portului trebuie dragata iar pentru aceasta nu exista fonduri europene . Modernizarea infrastructurii feroviare a portului speram ca are ca punct final un terminal de containere pentru ca altfel este cam inutila investitia . Nici pentru ala nu exista teren si nu e clar cu ce fonduri se va face , insa trecand peste numeroasele chestii insurmontabile ramane problema adancimii Dunarii in zona portului care face imposibila manevrarea unor barje cu containere … sau cel putin asa sustin specialistii . In urma cu nu foarte multi ani mai era un guvern liberal care promitea ca va ceda portul administratiei locale … parerea noastra este ca peste alti ani vom vorbi despre un guvern liberal care promitea o modernizare a portului fara ca macar sa stie complexitatea situatiei de la Calafat .